Uppsats

Hellu! Gissa vad jag håller på med. Det är väldigt olikt mig, men jag faktiskt läxan!! Fast den här läxan är jätte rolig. Vi ska skriva en uppsats om vilken planet vi vill, jag tog Saturnus. Den har mäst fakta att ge om både sina ringar och alla månar. Och medan jag sökte efter alla namn på månarna passade jag på att läsa om ringarna också som tydligen har namn. När jag läste där upptäckte jag att även Jupiter, Uranus och nån annan planet också har ringar!! Fast de syns inte så bra... Men när jag läste månarnas namn blev jag ricktigt förvånad!! De har ju världens BÄSTA!!!!! Mina favoriter är Pandura, Epimetheus och Prometheus. Fast de har även konstiga namn! En av dem heter Atlas. Ser den ut som en kartbok eller?! Fast jag måste i alla fall fortsätta med att skriva nu ^^


                                                                                                                                 See you later
                                                                                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0